Om oss

Funderar du på att ta MC-kort? - Då har du hittat rätt! - Varmt välkommen till oss!

Våra lärare Christian & Sören har många års erfarenhet och de hjälper dig på bästa, snabbaste sätt!
(Vi tar ej någon anmälningsavgift för att du skriver in dig hos oss)

All utrustning ingår i priset, men ta gärna med er egna handskar & hjälmhuva.

Tag även med ett tunnare underställ att ha under MC-kläderna.

Vår övningsbana ligger intill skolan, så du slipper transportsträckan till & från banlektionerna.

Vi har erbjudande på en första start/test lektion! Ring eller mejla för bokning!
Under vinterhalvåret är vi också kontaktbara. Mejla om du vill komma i gång så snabbt som möjligt under våren, så hör vi sedan av oss inför säsongstart.

Skåp erbjuds i omklädningsrummen under lektionstid
Värdesaker kan även förvaras i våra värdeskåp
OBS! medtag eget hänglås

Lediga körtider snabbt!
I början på säsongen finns oftast lediga körtider samma vecka, eller veckan efter, så är du ivrig på att starta igång tidigt?
Ring 08250029 knappval 2, eller mejla på info@brommamcskola.se

Avbokningsregler för körlektioner: Bokad körlektion skall alltid avbokas senast dagen innan före kl. 13.00 annars debiteras du full avgift. (det går bra att tala in meddelande på telefonsvararen om du ej får tag på oss)

Avbokningsregler för kurser, se under utbildningar/ Riskutbildning 1 & 2 eller under skolans regler.

Vissa tider kan det vara svårt att nå oss på telefon, då går det bra att skicka ett mejl så hör vi av oss så fort som möjligt.
Våra riskkurser bokas via mejl/telefon eller i teoricentralen

Hitta till oss: För vägbeskrivning klicka här

Ska du åka hit kommunalt? SL reseplaneraren

Riskutbildningar

Du måste ha gått Riskutbildning 1 & 2 innan du får skriva kunskapsprovet hos trafikverket.

Och innan du får köra upp skall både riskutbildning 1 & 2 & även teoriprovet vara godkänt & klart!
Vi utbildar både för risk 1 & risk 2 hos oss! kursdatum hittar du här MC-utbildningen kör vi under säsongen mars – oktober på hyrd bana i Bromma. Vinterhalvåret kan du förbereda dig med att ansöka om Transportstyrelsen, plugga teori & gå riskettan kursen.

Lite av det du ska kunna och som vi går igenom:

• Lågfartsmanövrering
  • Högfartsmanövrering
  • Bromsövningar
  • Förberedande stadskörning
  • Förberedande landsvägskörning
  • Kurvteknik på asfalt och grus
  • Stadskörning
  • Landsvägskörning
  • Betoningen kommer att ligga på manövreringen vilket är det man behöver träna på mestadels.
  • Om du vill ha mer information om att ta MC-kort besök Transportstyrelsen