Riskutbildning 1 & 2

Riskettan MC

Riskettan är teoretisk och skall göras innan kunskapsprovet.

Riskettan är en teoretisk kurs som handlar om risker i trafiken.
Kursen är obligatorisk för alla som skall ta A-körkort.

Vår nya e handel är nu klar, där finns datum på alla kurser 2 månader framåt. Nya kursdatum kommer löpande. Alla bokningar görs nu via e handeln eller i teoricentralen. Kursen betalas där med swish. Begränsat antal platser, föranmälan krävs.

OBS!

• Förbokning krävs!
  • Begränsat antal platser, medtag legitimation till kursen.
  • Alla kurser skall bokas och betalas via e-handeln.
  • OBS! Avbokningsregler: Senast 48 timmar innan, annars debiteras du full avgift.Vid sjukdom krävs läkarintyg
  • OBS Vid bokning av riskkurserna med kampanjpris är anmälan bindande. Ej återbetalning på de kurserna. Se mer information vid varje kursanmälan.

Bromma MC-skola har rätt att ställa in kursen vid för få deltagare. Då gör vi en återbetalning eller erbjuder eleven att boka ett annat kursdatum.

Risktvåan MC

risk2bild3
risk2
risk2bild2

Risktvåan är praktisk och skall göras innan kunskapsprovet.

Vår nya e handel är nu klar, alla kursdatum 2 månader framåt finns i  e handeln. Alla bokningar görs nu via e handeln eller i teoricentralen. Kursen betalas där med swish. Begränsat antal platser.

Medtag legitimation till kursen.

Krav på föraren

För att den ska kunna genomföras på ett säkert sätt krävs det att du kan hantera motorcykeln vant och säkert.
Är du osäker på om du är redo? Boka en lektion på vår bana och låt läraren kolla av att du är redo.

Är din körskicklighet inte tillräcklig kommer din lärare att avbryta din övning.
Du får då återkomma vid ett senare tillfälle när du övat upp din körning.
Avbryts körningen eller du blir underkänd är kursavgiften förverkad.
Tänk på att du måste kunna legitimera dig på kursen, ta med ett godkänt legitimation.

Betalningsalternativ:

Bokas kursen via vår e-handel skall du betala den när du bokar, annars försvinner platsen.

• Avbokningsregler: Avbokning senast en vecka innan annars debiteras du halv avgift och avbokning senare än 48 timmar debiteras med full avgift!
  • Vid sjukdom krävs läkarintyg.
  • OBS Vid bokning av riskkurserna med kampanjpris är anmälan bindande. Ej återbetalning på de kurserna. Se mer information vid varje kursanmälan.

Viktig information!

Vi kan även behöva ställa in kursen med kort varsel pga. vädret, om det t.ex. är snö, is eller för kallt.
Oftast hör vi av oss ett par dagar innan, men ibland kan vi ej förutspå vädret.