Skolans regler

•  När du skriver in dig hos oss behöver du EJ betala någon anmälningsavgift
  •  Innan du får börja övningsköra måste du ha ett giltigt körkortstillstånd.
    Det skall du visa upp på din första körlektion. Ansökan gör du på transportstyrelsen klicka här för att göra ansökan
    (Det går bra att köra en testlektion på vår bana utan körkortstillstånd)
  • Avbokningsregler för körlektioner: Bokad körlektion skall alltid avbokas senast dagen innan före kl. 13.00 annars debiteras du full avgift. (det går bra att tala in meddelande på telefonsvararen om du ej får tag på oss)
  •  Du skall ha legitimation med dig till varje trafiklektion, detta pga att polisen kräver det om vi blir stoppade
  • Avbokningsregler för våra kurser: Inbokad kurs skall avbokas senast en vecka innan, annars debiteras du halv avgift. Kurs som avbokas senare än 48 timmar innan debiteras full avgift.
    Uteblir du från inbokad plats på kursen debiteras du full avgift!
  • Speciella avbokningsregler på kurser med rabatterat pris, där gäller följande: Anmälan är bindande. Ingen ångerrätt eller återbetalning. Dessa kurser går även bra att bokas till ordinariepris och då gäller våra ordinarie avbokningsregler. Ring eller mejla oss om du vill boka till ordinarie pris. De rabatterade priserna bokas endast via vår e handel.
  • Våra erbjudanden skall nyttjas inom 2 månader från inköpsdatum, om inget annat angivet datum finns specifikt för just det erbjudande som du köper.
  • Förskottsbetalade paket/lektioner är giltiga i ett år. (gäller ej erbjudanden, se ovan)
  • Vi vill ge våra kunder bästa service, är du missnöjd med något vill vi att du berättar det för oss så att vi kan göra vårt bästa för att försöka lösa det.

Betalningsvillkor

• Körlektioner / kurser skall alltid förskottsbetalas innan lektionen/kursen påbörjas. Detta kan göras hos oss med kortbetalning, eller via vår e-handel. Om receptionen är obemannad när du skall köra betalar du in din lektion/kurs via elevcentralen genom att ladda ditt saldo, har du inte tillgång till elevcentralen går det bra ändå via E-handel här på vår hemsida, välj saldo, ladda upp aktuell summa och följ instruktionerna.
    VIKTIGT att skriva personnummer och namn på personen det gäller så det hamnar rätt.
    Vi tar ej emot kontanter!
    Om vi kommer överens om att vi skall skicka en faktura till dig som privatperson skickas fakturan via vårt  faktureringsföretag Billecta. På fakturan tillämpar vi betalningsvillkor 10 dagar netto. Om fakturan ej betalas i tid kommer en betalningspåminnelse med betalningsavgift enligt Billectas avgifter.
  • Vid återbetalning gör vi ej återbetalning på rabatten vid köp av paketpriser.
    Vid återbetalning har vi rätt att dra av en administrativ avgift på 10 %