Moped AM

MOPEDKURS I BROMMA
När du är 15 år får du börja köra moped (du måste fyllt 14år och 9månader för att få börja övningsköra med mopedklass 1 och inneha ett körkortstillstånd för att få vistas på vägarna), men detta kräver först att du genomför en mopedutbildning på auktoriserad körskola. Hos oss ute i Bromma får du en säker, effektiv och snabb utbildning till ditt nya körkort.

Det ingår både teori och praktik i utbildningen, vilket båda är jätteviktiga att kunna inför att senare framföra en moped i trafik på ett säkert och tryggt sätt både för dig och andra medtrafikanter. Mycket kan hända i trafiken och därför är det viktigt att du är lyhörd och engagerad under lektionerna, såväl de teoretiska som de praktiska.

Enligt lag är det obligatoriskt med 12 timmars lärarledd utbildning men det krävs också mer utav dig som individ till självstudier hemifrån. Du måste helt enkelt plugga!
För vissa krävs även ytterligare praktisk utbildning. Detta är individuellt och tas med den enskilde eleven om så är fallet.

DETTA INGÅR
Hos oss ingår följande under en mopedutbildning

• 8 timmars teoriutbildning
  • 4 timmars praktisk körövning
  • Arbetshäfte
  • Elevinlogg till all teori digitalt för självstudier
  • Lån utav moped och tillhörande skyddsutrustning under lektionerna

Under dessa två dagar tar vi ett lunchbreak efter några timmar. Viktigt att eleven har med sig matsäck både dag 1 och 2!

OBSERVERA att det kan behövas fler lektioner på bana eller i trafiken om eleven ej blir godkänd på de lektioner som ingår, då tillkommer kostnad för de lektionerna.
Kursen är giltig 3 månader from kursstart.

KURSSTARTER
Våra kursstarter kan du se och boka i vår e handel, betalning med swish i e handeln. Nya kursstarter kommer att läggas upp löpande.

INFORMATION KRING VÅRT KURSUPPLÄGG
Vi börjar med två hela dagar, teori och praktik i grupp.
Dagarna börjar med lärarledd undervisning i helgrupp. Därefter delas eleverna in i mindre grupper för vidare undervisning med bland annat grupparbeten och praktisk körövning. En lärare är hela tiden med i undervisningen.

Efter dessa två dagar skall eleven göra teoretiska självstudier via det inlogg som skickas till eleven från teoricentralen via mejl. Teori under kategorien läsa och kategorin öva, samt minst tre stycken godkända sluttester måste vara godkända innan man får boka trafiklektionen.

Körning i trafik genomförs enskilt en separat dag senare. Denna lektion kommer ske en vardag och lektionen är 2 timmar lång.
Trafiklektionen skall bokas inom 2 månader från kursstart

Denna lektion bokas via telefon eller mail! Om inte självstudierna genomförs kommer man alltså inte vidare i utbildningen.

OBSERVERA att om eleven ej blir godkänd i sin körning på banan eller i trafiken och behöver fler lektioner utöver det som ingår i paketet, behöver eleven köra fler.
Kostnader för de lektionerna tillkommer, de ingår ej i paketpriset.

Kunskapsprovet är det sista moment i utbildningen och detta skrivs hos Trafikverket. Bokning utav provet gör man själv hos Trafikverket.se och kan först genomföras efter att man fått en godkänd körning i trafik av lärare på skolan.

OBS!
Avbokning / Ombokning utav kurs skall göras senast 72h (3 dygn) innan kursstart. Vid sjukfrånvaro krävs sjukintyg!

Vid färre deltagare än 8 stycken bibehåller vi rätten att flytta på kursen!
Om vädret inte tillåter praktisk övning kan vi behöva boka om, om det skulle ske hör vi av oss.

Viktigt!
Vid varje kurstillfälle måste giltig ID-handling uppvisas. Digital ID-handling är ej giltig!

KONTAKT
För mer information kring vår mopedutbildning kontakta oss gärna på 08–250029, knappval 2 eller maila oss på moppe@brommamcskola.se

Kontakta oss om du har några frågor om vår mopedutbildning

Kontakt Moped

• Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
1F0A5545
1F0A5569